Zvičina pod 45 min

22.5.2021 to je datum, ke kterému se váže můj aktuální rekord v jízdě na Zvičinu 🙂 V loňském roce jsem se přiblížil k hranici 45 minut (od domu po ceduli s autobusovou zastávkou na parkovišti) a dal jsem si za cíl, dostat se ještě pod tuto hranici. Rekord padl na gravelu (aktuální hodnota 44:50) a ne úplně ideálních podmínkách, chvíli jsem zmoknul a vítr taky zrovna úsměv na tváři nevyčaroval…

Historie se ale neptá. Samozřejmě uvidím, jestli se někdy ještě na podobný čas dostanu v normálních podmínkách, abych mohl mít čisté svědomí, že to třeba nebylo zásluhou větru v zádech, ale zase takový pocit jsem z toho rozhodně neměl, navíc při zpáteční cestě jsem také rozhodně nejel proti větru. Celkově cesta tam i zpět byla dosud rekordní. I tak se dá najít několik míst, kde lze nahnat další vteřinky, ale pro mě je tento čas víceméně uspokojující a nemám už potřebu to víc hrotit, to už pak není o užití si jízdy, ale dojet a padnout.

Určitě by byl čas lepší, kdyby měl člověk jistotu, že budou veškeré silnice bez křižovatky, čili volná trať, ale to je nereálná představa. U gravelu je výhoda, že získáte čas zejména na rovinkách, v kopci už je to oproti treku (alespoň tomu mému) spíš horší, ale vše je o zvyku, na obou kolech to je jiné. U trekového kola jsem se díky širším řídítkům dokázal více silově zapojit horní částí těla a zrychlit i ve stoupání, na gravelu je to z mého pohledu o síle v nohách, nastavení nášlapů pro silnější záběr atp. Každopádně se beru stále jako hobby jezdce, takže profesionální názor může být zcela odlišný a určitě víc správný, než ten můj.

Kdy už přijde oteplení?!

Škoda jen počasí. Původně jsem se chtěl na Zvičině chvíli „ohřát“, dát si něco dobrého u okénka, ale blížící se bouřkové mraky mě od toho odradili a pelášil jsem zase domů. Letošní jarní počasí je šílené, když neprší, tak je zima, nebo fouká silný studený vítr, který vám dost znechutí projížďku. Takže hodně letošních jízd na kole je ve znamení boje s větrem. Je to takový trenažer na jízdu do kopce. A to nemluvím o bočních nárazech, které jsou zvlášť na silnici hodně nebezpečné kvůli provozu, proto se snažím v takovém počasí jezdit po co nejméně frekventovaných úsecích silnic. Nebo to zkrátka daný den vzdát a na kolo nejít.

Na závěr nebude chybět ani záznam jízdy z Relive – sice je to tradiční trasa po silnici, kterou zná každý, ale když už ta apka je 🙂