Kdo maže, jede…

Jarní počasí zatím nepřišlo, alespoň to tak platilo do uplynulého víkendu. Skoro jsem si říkal, jestli to nebude spíš na běžky 🙂 Ale co, alespoň v sobotu jsem vyrazil. Čas jsem si na to udělal hned ráno, což znamenalo vzít si „teplé spodní prádlo“, protože zima byla pořádná. Do plusu nicméně hrálo to, že tolik nefoukalo. Místy jsem si na silnici musel dávat pozor, protože to klouzalo, hlavně ve stinných místech, kterým jsem se snažil vyhýbat, co to jen šlo.

O čem dnešní report? Nedávno jsem si nechal tradičně seřídit kolo do servisu, protože i já osobně ucítil, že už jsem mu dal přes zimu hoooodně moc zabrat a potřebuje pořádnou a odbornou prohlídku. Výsledek byl poměrně očekáváný, výměna řetězu, kazety a přidaly se i brzdové destičky… Říkám si to pořád, že bych se měl o kolo taky začít trochu starat a oplatit mu to, že s jeho pomocí mohu vyrazit na čerstvý vzduch a pročistit si hlavu.

Volba padla na značku MOTOREX

Tentokrát jsem to vzal na vážno a pořídil si mazání 🙂 Trošku jsem sondoval po internetu, co kdo doporučuje a narazil na produkty značky Motorex. Tyto mazací oleje mají dobré reference, tak uvidíme, jaký to bude mít vliv v praxi pro mé ježdění.

Motorex Dry - mazací olej 300ml
Motorex Dry 300ml

Zakoupil jsem si hned dvě varianty produktu a to WET a DRY (jedná se o 300ml balení, které je dodáváno ve spreji s prodlouženou násadou, abyste se lépe dostali do všech částí kola, které chcete ošetřit), abych byl připraven jak na současné či podzimní vlhké počasí, tak i na letní vyjížďky přes prašné silnice. Dle doporučení mažu s časovým předstihem, aby olej mohl pracovat, jak má. Alespoň takové instrukce jsem objevil na internetu, že není vhodné mazat hned před jízdou, pokud chceme získat z mazacího oleje maximum.

Výsledky budu sledovat v průběhu cyklosezony

Těžko hodnotit po prvních jízdách, protože nový řetěz i kazeta sama o sobě nabízí úplně jiný požitek z jízdy, než tomu bylo před návštěvou servisu.

Budu to nadále testovat a hlídat, co se osvědčilo, jaký interval mazání by byl optimální pro zachování potřebné kvality přehazování a určitě se k tomu na webu ještě vrátím. Samozřejmě je důležité hlídat i čistotu nejen řetězu, ale i kazety, přesmykače atp. Abyste nemazali olej na zašpiněné části kola, to by úplně neměl ten tížený efekt, aby komponenty vydržely déle než pravidelné péče o ně.