Zhodnocení cyklosezony 2020

Jaká byla letošní sezona z pohledu cyklistických cílů? Rozhodně úspěšná. Stále patřím do kategorie hobby cyklistů a jsem na začátku, takže když jsem v roce 2019 ujel cca 4250km, tak jsem si pro rok 2020 dával za cíl hranici 5000 km. To se podařilo splnit již 7. listopadu a nakonec jsem se zastavil na hodnotě 5390 km. Pro mnohé zaryté cyklisty to je určitě málo, já jsem s tímto výsledkem spokojený.

Každý má jiné časové možnosti, takže v hlavní sezoně jsem rád, když se na kolo dostanu cca 3x do týdne. V zimním období je to pak 1x týdně. Vše závisí na tom, jak moc volného času je zrovna k dispozici a také s ohledem na rodinu a jiné povinnosti mimo pracovních. Průměrně se moje vyjížďky pohybují okolo 50km, přičemž do toho během roku vkládám i delší výlety.

Výlet na Masaryčku

Pro rok 2020 bylo cílem zajet z Hořic do Orlických hor. I tento bod byl splněn a to již v červnu, kdy jsem si naplánoval trasu z Hořic přes Dobrušku až do Deštného v Orlických horách s následným výjezdem na Šerlich k Masarykově chatě.

Masarykova chata v Orlických horách

Tato část byla vždy po asfaltové silnici. Změnou pak byla část zpáteční trasy, která vedla do Olešnice v Orlických horách. To už byly zpevněné kamenité cesty, které se v zimě používají i jako běžecké tratě. Určitě doporučuji, příroda je tam krásná a hlavně klid. Z Olešnice již pak trasa pokračovala do Náchoda, Jaroměře a přes Velichovky a Cerekvici zpět do Hořic. Jednalo se o můj dosud nejdelší cyklovýlet, kdy jsem dosáhl 157km s převýšením 1738m a průměrné rychlosti 22,6 km/hod.. V otázce převýšení to ale můj rekord není, toho jsem dosáhl o rok dříve na trase Hořice – Černá hora – Hořice.

Po celý rok jsem jezdil na trekovém kole KTM Life Action, s kterým jsem maximálně spokojený, ikdyž nyní zvažuji zakoupení druhého kola do výbavy, které bych využíval zejména pro delší výlety. Zatím mne neláká jít do horského kola, většinu tras mám po asfaltu nebo zpevněných cestách. Čas od času něco zajedu i po lesních cestách a moje trekové kolo to zatím zvládá.

Dalším cílem bylo pokoření Zvičiny, ale po jiné než pro mne běžné trase. I to se zadařilo splnit – cest a možností k výjezdu na oblíbený vrch je vskutku celá řada a to jak po silnici, tak i po polních a lesních cestách. Z mého pohledu byla hezká trasa, kdy se odbočí vlevo ze silnice vedoucí z Třebihoště na Bílou Třemešnou (odbočka je těsně před křižovatkou u rozcestí označeného jako Mezihoří). Tam již pokračujete po lesní cestě podél lesa a vyjedete až na rozcestí Zadní Zvičina, kde si následně můžete vybrat, jestli pojedete už jen po silnici přes Obec Zvičina, nebo zahnete doprava po modré resp. zelené a vyjedete na parkovišti za Raisovou chatou.

Pivo na Rezku 🙂

Chutnalo 🙂

Bonusem navíc pro mne byl i 100km výlet do Krkonoš (převýšení 1300m), opět se startem v Hořicích a cílovým bodem byl Rezek. Jel jsem přes Tetín, Pecku, Studenec až do Dolních Štěpanic, kde jsem odbočil doleva na Roudnici. Cestou zpět jsem udělal mírnou změnu a projel se skrze Vítkovice v Krkonoších opět do Dolních Štěpanic. I tentokrát trasa vedla po silnici. Nepříjemný byl úsek mezi Horkami a Jilemnicí, kde je docela rušný provoz, takže příště bych asi volil sice delší, ale takovou trasu, kde se potká méně vozidel. S výletem a průměrnou rychlostí 25,2 km/hodinu nelze být nespokojen 🙂

Výstavba hotelového komplexu ve Vítkovicích v Krkonoších…

O tom, co se chystám pokořit pro rok 2021 zase v příštím článku.

Nyní přeji všem hodně zdraví do nového roku 2021 a hlavně jízdu bez karambolů a defektů!