Na kole v lockdownu – březen 2021

Blíží se jaro, což vyhlíží většina cyklistů, kteří se po zimě těší na pravidelnější projížďky a hlavně na to, že se postupně bude moci odhodit několik vrstev oblečení. Nicméně letos je to zkomplikované i tím, že se nás stále drží koronavirová pandemie. Poslední vládní nařízení, platná od 1.3.2021, znamenají omezení pohybu mezi okresy. V otázce volnočasových aktivit typu běhání a cyklistiky je to pak omezeno katastrem obce, což je u menších měst a obcí poměrně dost zásadní…

Nebudu nikoho nabádat na porušování nařízení, protože vím, že koronavirus je velké riziko a je třeba k tomu tak i přistupovat. Na druhou stranu, pokud by opatření měla znamenat omezení pohybu lidí, kteří to potřebují pro svůj dobrý zdravotní stav – fyzická i psychická kondice, pak je to dle mého názoru špatně. Již jsem to naznačoval dříve. Klidně mohlo být povoleno to, že si jdete zaběhat nebo projet na kole v rámci svého okresu, což už je pro většinu dostačující. V případě, že by se omezil počet takto sportujících lidí pohromadě na max. dva, případně jen rodinu, tak to rozhodně nebude mít nějaké negativní dopady na šíření koronaviru. To vše za předpokladu, že se ale nepovolí nějaké zastavování se a hromadění u výdejních okének, to už by totiž problém přinášelo.

Okolo Hořic a zase a zase…

Podobně jako minulý týden, tak i tento víkend jsem vyrazil na kolo každý den. Jen došlo ke změně v plánování trasy, kdy jsem se zaměřil na jízdu v katastru obce. Neříkám, že se to podařilo na 100%, protože ne všude se to dá na silnici projet, aniž by člověk kousek překročilo povolené hranice, ale snad se tím svět nezboří. Opět jsem potkal minimum lidí, určitě méně, než když člověk vyleze na ulici před domem…

Jednu trasu naznačím, pro případné zájemce 🙂 Já si ji dal jak v pátek, tak i v sobotu, abych si mohl srovnat čas a měl tak trošku větší motivaci na cestování kolem Hořic.

Start okružní jízdy směr Chvalina, odtud kolem Hořických strojíren zpět do města na křižovatku u Prodomy, kde se dáte doleva pod viadukt. V zatáčce odbočíte směrem na Dobrou Vodu, kvůli navýšení počtu kilometrů na začátku obce zahněte doleva a tím ji víceméně celou projedete. Na křižovatce před železničním přejezdem se dáte vracečkou zpět do obce až na odbočku na Domoslavice. Tam ale nepokračujete, ale zamíříte doprava do Bilska. Přejedete hlavní silnici a pokračujete rovně nahoru směrem na Chlum. Po cca 300-400 metrech zahnete doleva na cyklostezku, po které se dostanete až do Chodovic. Po silnici pak jedete do Obce Chlum a sjezdem pokračujete směr Hrachovec a dál rovně až na Palackého náměstí, kde odbočíte doleva do ulice Sladkovského. Pokračujte ulicí Čsl. armády až ke Křížku, kde si odpočinete sjezdem dolů k Lukavci. Ale nedojedete až do něj, ale přes „Dachovskou spojku“ zamíříte na Dachova a poté zadní cestou do Červené Třemešné. Zde odbočíte na první křižovatce doprava, přejedete silnici Hořice-Miletín a dostanete se do Jeníkova. Tady odbočte směrem na Miletín a poté doprava na Rohoznici resp. do ní nedorazíte a zahnete na Polšť. Za ní si užijete „krásy“ silnice až do Maňovic a vyjížďku na Boháňku. Nahoře se vydejte doprava na Chloumek, Votuz a Jeřice. V Jeřících pokračujte doprava přímou silnicí do Březovic a následně podél Bystřice až do Hořic pod vrch Gothard, který si můžete na závěr rovněž vyjet a pokračovat do cíle dle svého bydliště.

Trasa vychází na 40km a obsahuje i „kopečky“, takže jako dočasné řešení, kdy se nesmí nikam dál, to není k zahození.