Zimní cyklistika je samozřejmě oproti jiným ročním obdobím dost omezená. Takže moc novinek, které by se daly umístit není… V porovnání s minulým rokem se mi i přesto podařilo najet o malinko více kilometrů. Nicméně je to dané tím, jaké je kdy počasí. Na začátku února napadl sníh, a tak jsem se v únoru dostal poprvé na kolo až 7.2.2023. Po dvou hodinách ježdění s mírně omrzlými prsty na rukou 🙂
V tomto období volím spíš trasy na méně frekventovaných silnicích a ideálně tak, aby tam nebylo moc stinných míst, kde by hrozilo uklouznutí. Sice jsem si chtěl vyzkoušet jízdu po nějaké polní zasněžené cestě, ale to jsem nestihl, zase tolik sněhu tady v okolí nebylo. Tak třeba příště.
Testování cykloradaru Varia
Co jsem ještě sliboval na začátku roku? No, že se zmíním o průběhu testování nově zakoupeného vybavení – Garmin Varia RTL515. Prozatím jsem s tím spokojený. V zimě volím variantu, kdy si spustím mobilní aplikaci a zvuk dám na maximum, abych oznámení a vozidle za sebou slyšel. Nemám držák na mobil, takže ho vozím v zadní kapse zimní bundy. Když bylo tepleji, tak jsem si i vyhrnul rukáv, aby bylo vidět na chytré hodinky, s kterými radar také umí spolupracovat. Tam jsou pak cítit vibrace a graficky se znázorní, v jaké vzdálenosti auto jede (záleží ale na konkrétním typu hodinek).
Přes aplikaci mi pak ještě hlasově chodí upozornění o dosažení pětikilometrového úseku včetně času, za který jsem ho zajel, takže i tuhle drobnost ocením. Spíš ale v létě, kdy si někdy porovnávám jízdu s předchozí (pokud jedu stejnou trať), nebo když se snažím udržet nějaké konkrétní tempo po celou vyjížďku. V zimě tohle moc neřeším, tam spíš sleduju podklad silnice.
K radaru poslední věc – výrobce udává cca 6 hodin provozu na jedno nabití, což dle současných zkušeností vychází i mně. Tím, že cenově už byl radar na jiných hodnotách, než v době jeho uvedení, tak už mi to přijdou docela dobře investované peníze do zvýšení bezpečnosti jízdy.