Hořice – Borovnice – Chotěvice – Les Království – Hořice (silnice)

Tuhle trasu mám rád. Zahrnuje v sobě několik krásných míst, kde stojí za to se na chvíli zastavit a pokochat se. Trasu, kterou budu popisovat, jsem jel celou po silnici, ale ti, kteří mají rádi spíše terén by si ji jistě dokázali upravit pro své potřeby. Míst je na to k dispozici hned několik.

Úvodem stručná charakteristika cyklotrasy:

• Počet kilometrů: 78,8km
  • Nastoupáno: 1032 m
  • Průměrná rychlost: 23,8 km/hod.
  • Kalorie: 1598 kcal

Poslední dvě hodnoty jsou samozřejmě individuální a záleží na každém, jak se kdo zrovna cítí a jakým stylem jezdí.

Start Hořice – odtud klasicky po silnici k Doubravě, „potokama“ do Miletína, kde se pokračuje stále po silnici směrem na Lázně Bělohrad. V obci Tetín odbočíte směrem doprava na Vřesník. Další odbočka na vás čeká na křižovatce na Pecku/Vidonice. Odbočíte zde doleva na Pecku, přejedete náměstí a dáte se dolů doprava směrem ke koupališti. Kolem něj projedete a dostanete se po stoupání až nad Borovnici, kde si můžete prohlédnout nově postavený dřevěný mlýn.

Dřevěný mlýn v obci Borovnice

Od mlýnu jedete dále směrem na Horka (ale je možné si cestu zkrátit od mlýna přímo do Borovnice). Na první křižovatce zahnete doprava do obce Borovnice a pokračujete na Borovničku až na Mostek. Zde se opět musíte chvíli vydat do stoupání, které ale není nijak dlouhé a na jeho konci si odpočinete sjezdem do Debrného, z kterého pokračujete směrem na Hostinné resp. Chotěvice.

Jízdou z kopečka si odpočiňte, protože následně vás čeká výjezd do Kocléřova, abyste se mohli podívat na větrnou elektrárnu u vrchu Smrk.

Větrná elektrárna Kocléřov

Pokud jste se již pokochali tímto dílem, tak pokračujte zpět do Kocléřova a odbočte na druhé křižovatce doprava na Hájemství, přes které se dostanete lesem do Starobuckého Debrného a následně až do Nemojova. Tato část je příjemná, protože jen klesáte (ikdyž v lese není cesta zrovna ideální, takže dávejte pozor na výmoly – informace platí k roku 2020, kdy jsem tam jel naposledy, takže kdoví, zda už nebude cesta opravená :)) a hlavně směřujete k nádhernému místu – přehradě Les Království.

Přehrada Les Království

Pokud zrovna neplatí vládní opatření, nebo jste se na cestu vydali v zimním období, tak zde můžete zastavit a podívat se nejen na jednu z nejhezčích přehrad v ČR, ale také se zastavit na něco dobrého v jedné z místních restaurací či občerstvení.

Od přehrady už se vracíte k cíli trasy (pokud se tedy chcete vracet do Hořic) a to přes Bílou Třemešnou, kde se musíte „utkat“ ještě s jedním stoupáním, které někdy umí potrápit, ale zase se jede po aktuálně novějším asfaltu, takže pokud máte dostatek sil, problém to není. V Třebihošti pak po první odbočce doprava nesmíte jet rovně (resp. můžete, ale přidali byste si pár kilometrů a hlavně nastoupených metrů výšlapem na Zvičinu), ale dáte se doleva na Úhlejov. To už jste cca 10 km od cíle, takže můžete pokračovat na Miletín (aby cesta z něj nebyla stejná jako na začátku), tak na konci Miletína jeďte doprava na Dachova a tam odbočte doleva ke koupališti. Po cyklostezce už pak pokračujete na Doubravu a jste v cíli 🙂

Osobně jezdím k větrné elektrárně poměrně často, už i kvůli přehradě Les Království. Trasy ale volím různě, dle času a období. V některých dalších článcích kdyžtak upřesním alternativy – dá se jet jen k elektrárně a zpět, nebo od ní sjet do Chotěvic či Pilníkova, případně to spojit s cestou do Hostinného atp.

Záznam z cesty přes aplikace Relive – když by nefungovalo tady, tak je možné se prokliknout na detail trasy zde.