Nové kolo ve výbavě

Již delší dobu jsem si chtěl pořídit ke svému trekovému KTMku sourozence. Zpočátku jsem řešil, do jaké kategorie jít. Jestli zkusit horské kolo a projížďky v terénu, nebo vyzkoušet „moderní“ gravel… Nakonec vyhrála druhá možnost a to hlavně z důvodu, že stále jezdím většinu tras po silnicích, nebo zpevněných cestách. Co od něj očekávám? Zejména rychlejší jízdu po rovinkách a možnost zavýletit do delších vzdáleností.

Na začátku roku jsem vybíral mezi modely KTM, Cannondale či Author. Už to vypadalo na druhý model, ale koronavirus udělal své ve všech oblastech trhu, takže z těchto modelů nebylo nic dostupného a vůbec nic nenasvědčovalo tomu, že by se situace měla zlepšit. Shodou náhod jsem se na poslední chvíli, kdy už jsem počítal spíše s tím, že budu mít jen jedno kolo (což by ničemu nevadilo), dostal k možnosti pořídit si nový gravel od firmy 4EVER. Recenze vypadaly slibně, tak jsem do toho šel.

Novinku ve své stáji mám od 13.4.2021 a zatím těžko hodnotit. Předně jsem byl roky zvyklý na trekové kolo (zejména širší uchopení řidítek, přehazování, posed…) a navíc jsem stihl najet jen asi 15km okolo Hořic a to ještě ve větrném počasí. První jízda byla hlavně o osvojení si řazení, což už jsem si snad i zvykl. Někdy tedy automaticky šahám po řazení či brzdách na místa jako na trekovém kole, ale to bude o zvyku.

Zatím jako největší výzvu vidím seřídit si posed tak, aby co nejvíce vyhovoval a poté si pohrát s převody (2×11) zejména v kopcovitých terénech. I tady už jsem to měl na trekovém kole vychytané a věděl, co kdy zařadit, aby se mi dobře jelo. Je tedy přede mnou dost otázek. Až na ně budu znát odpovědi, tak dokážu zhodnotit, jestli se mi tento typ kola zalíbí a bude řazen na první místo, nebo bude spíš jako doplňující, případně odsouzeno k prodeji 🙂 Pevně věřím, že ta třetí možnost to nebude, ale určitě to nějaký čas bude chtít.

Super je, že je to opravdu hodně lehké kolo a aktuálně neplánuji, že bych to zatížil nějakou výbavou taštiček a podobných záležitostí. Jízdu budu měřit dle hodinek. Na delší vzdálenosti si beru batoh na záda, kam půjde dát jak zásobu energie, tak i mobil s případným příslušenstvím (náhradní duše, nářadí….). U kratších cest ještě uvidím, ale tam spíš asi bude vyhrávat trekové kolo, které určitě nechci zanedbávat.

Specifikace kola – Gromvel Race 4EVER

  • Model GROMVEL RACE
  • Rám ALUMINIUM SUPERLITE ICR
  • Vidlice CARBON DURABLE 12mm
  • Převodník SHIMANO GRX FC-RX600 11SPD 46/30T
  • Střed. osa Integrated
  • Řazení SHIMANO GRX ST-RX600 2x11SPD
  • Měnič SHIMANO GRX RD-RX810 11SPD
  • Přesmyk SHIMANO GRX FD-RX810
  • Vícekolečko SHIMANO CS-HG70011 11SPD 11-34T
  • Řetěz SHIMANO CN-HG60011 11SPD
  • Brzdy SHIMANO GRX BR-RX400
  • Brzd. páky SHIMANO GRX ST-RX600
  • P náboj SHIMANO HB-RS470 E-THRU 12mm
  • Z náboj SHIMANO FH-RS470 E-THRU 12mm
  • Ráfky MACH1 GRAVEL DISC
  • Pláště SCHWALBE G-ONE ALLROUND 40-622
  • Pedály UNION SP-600
  • Řidítka FSA RACE BAR VERO COMPACT
  • Představec FSA RACE 31,8mm
  • Sedlovka FSA GOSSAMER 27,2mm
  • Sedlo SELLE ITALIA X-LR SF